onsdag 11 april 2018

Grattiskort

Hallå där!


Idag gjorde jag ett grattiskort till min närmsta vän! Hon fick det tillsammans med en mörk choklad i ett fodral som jag bloggat tidigare och en blomma, så länge, eftersom vi om en och en halv vecka åker bort och grattar henne! Hon fyller ju trots allt 50! 😁 Jag visste inte riktigt vad jag skulle hitta på, tiden var knapp och det finns ju tusentals fina varianter på kort, men jag valde efter mycket övervägande ett ganska enkelt kort i favoritfärgerna vitt och svart. Ville dock ha en liite lyxigare känsla så det fick bli lite guld också!


Jag gjorde en kortbas av ett vitt cardstock. En bakgrund av ett svart papper med små vita prickar på och ovanpå det ett snedrandigt vitt och svart papper med guldfärgade hjärtan på i nederkant. Jag stansade ut ett guldhjärta och ett guldgrattis. Men det kändes lite "osynligt" så jag valde att stansa ut både hjärtat och grattiset i svart och sätta som en skugga bakom. Det blev bättre tyckte jag. Jag satte fast det med 3D kuddar. Gjorde sedan två små vimplar som jag satte vit bakgrund på för att inte få det att smälta ihop för mycket. När jag nästan var klar med min framsida kände jag att de små hjärtanen kändes lite "olyxiga" till det guldglittriga pappret så jag fyllde upp alla hjärtan med glossy accents så de blev lite mer markerade. Och avslutade med några runda guldstickers som för tankarna till små champagnebubblor...


På insidan gjorde jag två ramar i varandra som jag också satte på 3D kuddar och skrev en hälsning i. På baksidan (som jag visst glömde fota) stämplade jag en "rörig" stämpel med bubblor och chevrons samt en stämpel med ett budskap om vänskap.


Materiallista:
Cardstock
Mönsterpapper
Glossy accents
3D kuddar
Stickers
Dies
Stämplar
Stämpeldyna

Skapa mer! // DT Hanna-Maria

Inga kommentarer: