tisdag 13 februari 2018

Bra att ha i lådan

Hallå!
Tänkte visa en present-tag som jag tillverkade förra veckan när vi skulle gå på kalas. Såna skulle man vid tillfälle tillverka på löpande band då de är väldigt bra att ha i lådan till de flesta tillfällen! Det blir ju genast lite mer personligt att ge bort en present med en egen tag på och det fungerar dessutom precis lika bra att hänga på en flaska vin som på en blomma! Det kan vara en liten hälsning, kanske dekorerad med något personligt till den som ska få den, en "tänker på dig", "krya på dig", bara en "kram", ett "grattis" eller "tack för senast"!
Av förklarliga skäl valde jag ett "Grattis" den här gången.


Jag gillar verkligen stilen på denna grattis-die från Idas Magasin!

Till den här tagen valde jag ett lite gulbeige cardstock som jag skar ut, något större än en färdigstansad tag. Jag "rollade" den med min nya stämpel på rulle och stämplade på en massa små random "Happy Birthday" också och distressade kanterna med samma bruna färg.


Jag tog en distress spray och skruvade av spraymunstycket och sprätte på lite färg med "röret". Klippte av ett pappsugrör och limmade fast två delar med en droppe från limpistolen. Tog en liten bit cheesecloth och limmade på, satte dit mitt Grattis som jag stansat ut i svart cardstock, och limmade dit rosorna. Limmade även dit några små spröt och en woodvener stjärna. Avslutade med att sticka igenom en blingad nål tvärs igenom och häfta på ett tunt sidenband i matchande färg.


Enkelt men gulligt tycker jag!
Och roligt att variera i det oändliga dessutom!
Dags att skaffa ett litet lager kanske?
// DT Hanna-Maria

Materiallista:
Cardstock
Stämplar
Distressdyna
Distress spray
Ink blending tool
Limpistol
Cheesecloth
Pappsugrör (finns i den fysiska butiken)
Die 
Blommor
Woodvener
Nål (finns i den fysiska butiken)
Band

Inga kommentarer: