tisdag 30 januari 2018

Bokkort

Hallå där!
Idag har jag provat mitt första bokkort, det finns en hel del att slipa på, men jag lyckades iaf få ihop det 😁...


Jag skar ut två 6*10 & två 6*12 cm stora bitar vit cardstock. Bigade från ena sidan på 2, 4 och 6 cm och från andra sidan på 1, 3 och 5 cm. Vek ihop som ett dragspel och limmade ihop hörnen (som ett kugghjul) med lim på endast den översta och understa fliken tills jag får en ram. Mätte ut under, över samt "rygg" sida och skar till. Limmade fast undersidan samt ryggen innan jag skar ut en till några millimeter större "pärm" i mönsterpapper och limmade på för lite stabilare bok. (Här limmade jag fast två sidenband för att kunna knyta ihop boken mellan de båda lagren!) Sedan är det bara att dekorera efter behag! :)


Lycka till! 😁


Materiallista:
Vit cardstock
Mönstrad cardstock
Lim
Dubbelhäftande tape
Sidenband
Blommor och blad
Gears
Epoxylampa (kan finnas i fysiska butiken, har funnits förut)

//DT Hanna-Maria

Inga kommentarer: