lördag 30 december 2017

Mitt bästa för året: Färglek

Så här års håller alla på med summeringar, det sänds återblickar och årskrönikor i alla tänkbara medier och folk publicerar sina mest gillade bilder på insta. Jag håller mig på en mycket enklare nivå.


Jag har valt att göra årets sista inlägg här i Idas blogg till ett inlägg med en av mina nya favoriter från det gångna året, nämligen Distress Oxide-dynor! Jag gillar verkligen känslan, att de liksom är krämiga att jobba med. Jag gillar att man kan använda dem i lager. Jag gillar att man kan spraya vatten på dem och då ta bort en del av färgen. Och så gillar jag att man kan använda dem med samma verktyg som de vanliga distress-dynorna.


Idag har jag en grattis-tag att inspirera med. Jag gick helt på känsla, utan någon plan. Kladdade med fyra olika färger, sprayade vatten, stämplade lite, ritade ett streck... Sen var det liksom klart!

På ett par ställen har jag stämplat med Oxide-dynorna också, ovanpå de färgade fälten.

Materiallista:
(Stämpeln med cirklar är min egen)

Inga kommentarer: