tisdag 14 november 2017

Resealbum Del 2

Hej igen!
... Vi fortsätter där vi slutade, och för er som inte kikade sist så håller vi på med ett "minialbum", och förra veckan startade vi med stommen till albumet.


Så här ser framsidan ut där vi lämnade förra veckan. 
Idag så börjar vi med att fixa sidorna en och en för att sedan få plats med alla bilder vi vill sätta in. 



På framsidan satte jag ett papper som jag tyckte var fint med en massa brev/post på. Skar med en skalpell längst med linjen bakom och satte i en "tag" i form av ett vykort som man kan dra ut (för kort på baksidan). På sidan gjorde jag ett fack för ett stort insticks kort. (Att sätta kort på både bak och framsida)


På andra sidan av första sidan så hade jag ju vikt in en bit, den dekorerade jag så här.


Jag klippte till en vågad kant och en remsa med text dom jag tyckte passade in.  Gjorde två flärpar av svart cardstock och satte på delar från ett klippark med text. På insidan satte jag två pl-kort. (Andra sidan tänkte jag sätta kort på)


Om man öppnar upp invikningen ser det ut såhär:
(Här går också att sätta flera kort)


På sidan bredvid åt höger gjorde jag två gånger två flärpar... Jag satte dom åt varsitt håll.


(Här tänker jag också sätta kort)


Om man öppnar nästa blad satte jag en extrasida även här. På högersidan gjorde jag ett fack med tre stora pl-kort som går att plocka ur. (Kort på baksidan)



 Öppnar man här så finns det ett stort instickskort i kanten. 


Och på baksidan av detta blad finns en stjärnhimmel med en stor "tag" i...
(Bild)



Så här långt har jag kommit hittills men hoppas ni är med mig nästa vecka också när vi (förhoppningsvis) kikar på den färdiga produkten!

Materiallista:

Mönstersax 

Vi ses! // DT Hanna-Maria

Inga kommentarer: