lördag 4 november 2017

Kort till far

Om lite drygt en vecka är det fars dag. Idag vill jag inspirera lite, och samtidigt skriva lite om vad som händer när jag fastnar i skapandeprocessen.


Mitt kort består av tre lager och en del Distress Ink - Walnut Stain. På de understa, randiga lagret har jag både färgat in kanterna och stämplat med en bakgrundsstämpel i två av hörnen. På mellanlagret har jag använt en stencil från Tim Holtz och mer av samma Distress-dyna för att färga in ett mönster och skapa lite mer djup. På det översta lagret med stjärnmönstret har jag färgat in kanterna men inget mer. Det lagret är fäst med distanstejp och jag har petat in kugghjulen lite under kanten. Bokstäverna är metallic-rubons från Tim Holtz.


När jag höll på med kortet fastnade jag. Jag hade en bild av resultatet, det färdiga kortet, men det gick verkligen inte att komma dit. Jag vred och vände, tog fram och stoppade tillbaka massor av olika dekorationer utan att kunna bestämma mig för att använda något. Till slut bestämde jag mig för att lägga undan kortet och göra något helt annat. En dag senare tog jag fram kortet och då kändes det mycket bättre. Även om det känns lite tomt, kände jag mig nöjd med hur det såg ut.

Hur gör du när du kör fast i processen? Kommentera gärna!

Materiallista:




1 kommentar:

Anonym sa...

Jag gör lite som du, lägger till sidan och går tillbaka till skapandet senare. Väldigt sällan, hamnar det i papperskorgen.