tisdag 17 oktober 2017

Dags för Halloween

Hallå där!
Nu är det snart dags för Halloween och jag har gjort ett Halloweeninspirerat kort som inte är så speciellt kusligt och även en höstig tag som man kan hänga i en blomma, sätta på ett paket eller hänga runt en flaska om man tex ska gå bort.


Den lilla tag:en har ja färgat in med en orange distressdyna från Tim Holtz. Har medvetet gjort den "flammig" för att få lite liv i den. Har sedan die:at ut höstlöv som jag färgat in med distresser i grönt, rött, gult, orange och brunt för att få till de rätta höstfärgerna. Använde lite röda (rönn?) bär som jag tyckte passade in och lite gamla Wood vener som jag fortfarande gillar samt ett riktigt fint band som Idas tagit in och som jag blev såld på! Avslutade det hela med att använda lite silvrig stickles på löven och bären för att få till känslan av en kall krispig höstmorgon med frost och solsken...


Kortet har jag gjort på en vit kortbas med öppningen neråt. Ett svart glittrigt papper som bakgrund och sedan ett orange satinband med mitt nya svarta favoritband över. Jag tog ett litet "tårtpapper" som jag klippte bort en tårtbit ifrån och rullade ihop till en strut. Vek ner framdelen lite och dekorerade med orangea och svarta blommor, lite orangea spiraler och vita spröt. Satte dit en liten trästjärna och lite orange bling. (Notera även att det faktiskt med lite fantasi ser ut som ett spöke som håller i blommorna, något som faktiskt var helt ogenomtänkt från min sida!) Avslutade med att stämpla ordet pumpkin och klippa ut en liten banner som jag satte på distanskuddar på en botten med orangea kanter.


Trevlig höst på er! Själv åker jag till värmen med familjen på sen bröllopsresa och sänder nästa inlägg från Egypten! Ses snart igen!
//DT Hanna-Maria

Inga kommentarer: