torsdag 24 augusti 2017

Tre snabba

Det är inte alltid så lätt att bara sätta sig ner och göra den där fantastiska kreationen med 14 nyanser, 12 lager och massor med detaljer och plotter. Ibland har man inte den sortens inspiration. Idag vill jag visa vad man kan göra i tre enkla steg, som blir lika bra fast på ett helt annat sätt. Jag ska visa tre snabba.

Till alla kort behövs tre saker: kortbaser, Distress Stains och ett ark med självhäftande die cuts. Jag har använt bokstavsstickers till två av korten och en bakgrundsstämpel till ett, men det måste man ju inte. Dessutom har jag torkat färgen med min embossingfön för att slippa vänta på att det skulle lufttorka... :)


Alla korten kan göras i tre enkla steg, antingen samtidigt eller efter varann. Du hinner titta på Idol också, de här korten gör du i reklampausen.


1. Gör ett eller flera "splash" med din Distress Stain. Hur då? Jo, smäll till med flaskan rakt ner mot kortbasen. Om du vill ha extra mycket splash, tryck ner dutten mot underlaget en liten stund först, så den verkligen fylls med färg.

2. Välj en die cut som passar ditt syfte. Ballonger till födelsedagskort, t ex.

3. Lägg eventuellt till ett ord eller en hälsning. OBS - det här steget är inte ett måste.

KLART! Serdu, reklamen är inte ens slut än, du hinner göra ett kort till.

Tack för att du läste och tittade på bilderna. Och kom ihåg: ett handgjort kort är så mycket roligare att få, oavsett om det tog tre dagar eller tre minuter att göra.

Vi ses väl på maran den 9 september, förresten? Då ska jag ha flera workshops och demos. Mer info finns HÄR.

/Anna

Materiallista:


Inga kommentarer: