torsdag 10 augusti 2017

Semesterhjärna och grattiskort

Hej på dig!

Torsdag är ju min bloggdag här hos Idas Magasin. Förra veckan lyckades jag dock inte lägga upp något inlägg, trots en massa meckande med en app i bilen mellan Orsa och Åre. Nåja, ingen dog ju. Men jag får nog baka nåt till Yvonne som förlåt... ;)

Idag vill jag i alla fall visa upp de kort som jag tänkte att du skulle få se förra veckan.

Först ut är ett kort till en 30-åring med passion för Volvo-bilar. Främst Amazon, enligt hans syster. Jag har skrivit ut en bild från internet (man kan söka på bilder som man får använda på google) och använt som motiv på kortet.


Bakgrunden är ett par olika mönsterpapper från Maja designs serie Summer Crush, en härlig serie med rock'n'roll-känsla. Jag har använt en bit washi också (det finns många fler sorter i den fysiska butiken än på nätet) och kugghjul, så klart!



Kort nummer två har jag använt blandade Maja Design-papper till. Här har jag också skrivit ut en bild från nätet för att illustrera vad personen ska få i present (workshop i vantar). Jag har stansat ut kvadraterna med dies med små stygn innanför kanten, det passade både bra i sammanhanget (vantarna) och till kortets stil i övrigt.



Lite washi fick plats på det här kortet också, plus ett band från en hög på skrivbordet och ett litet tårtpapper. Siffrorna finns i silver och guld också, på ett ark med bara siffror. Piffigt, tycker jag, då det är många fler av varje siffra då...


Materiallista:
De dies jag har använt finns inte i lager, men du kan beställa dem genom butiken. Kontakta Yvonne.

Tack för att du läste ända hit! I sommar är den fysiska butiken i Hallsberg stängd även onsdagar, men på webbshoppens förstasida finns numret till Yvonne. Ring henne och boka en alldeles egen öppet-tid i butiken! Undrar du något om mina kort, eller vill att jag visar nåt särskilt här i bloggen framöver? Kommentera gärna, så ska jag göra mitt bästa för att komma med svar och nya, inspirerande inlägg.
Kram, Anna (Zildara)

Inga kommentarer: