tisdag 1 augusti 2017


Hallå där!
Idag tänkte jag visa två små alster som jag gjorde precis innan semestern. Den ena gjorde jag på en bit "drivved" och den andra på en "blomsticka".


När det gällde drivveds biten så ville jag få till den lite trädgårdsinspirerad. Jag använde mig av en tag, en bild från ett klippark och en diecut i form av en vattenkanna. Alla kanter distressade jag och sedan prydde jag det hela med blommor, blad och nåt krulligt spröt, några halvpärlor samt en wood vener fjäril som jag limmade på en utstansad fjäril på.


 När det gäller "blomstickan" så hade jag lite samma tema med kort från klippark, tag, halvpärlor, blad och blommor.


MEN satte även dit två spetsband runtom för att få till det lite mer mjuka och romantiska. Även här distressade jag alla kanter innan.
Hoppas ni gillar det och kan få lite inspiration till skapande även på lite "oväntade" saker!
Skepp ohoj, här fortsätter vi vår båtsemester en stund till!


Inga kommentarer: