tisdag 18 juli 2017

Tavla lagom till båtsemestern

Hej igen!
Idag visar jag en tavla som är inspirerad av båtlivet som jag och min familj lever just nu och 4 veckor framåt...


Jag visste som vanligt inte riktigt hur det skulle sluta, annat än att jag visste att jag ville prova att använda min ankarstencil. Jag tänkte först prova något nytt som jag hade en idé om men det visade sig inte fungera riktigt som jag tänkt och därför fick jag tänka om. Jag började med att dutta distress paint i stencilen och sedan spruta hela tavlan med distress spray stain.  Jag tänkte att jag skulle kunnat ta bort färgen bara på ankaret men det visade sig vara värre än jag tänkt... så det slutade med att jag istället jämnade ut färgen med en trasa och "suddade" ut närmast ankaret. Sedan skvätte jag på lite mer färg. Ankaret blev väldigt intetsägande och blekt och tavlan blev liggande ett tag i brist på inspiration. 


När jag tog fram den igen så tog jag fram stencilen igen och målade linjerna med en svart penna. Jag limmade fast ett grovt snöre  där stencilen visade det. Klippte ut de andra delarna och målade även dem med distress paint och färgade in kanterna med distress. Satte dem med 3d kuddar. Använde några olika stenciler och texture paste till bakgrunden samt distressade några fartygsrattar från en annan stencil. Klippte ut några bilder ur ett papper med marint tema som jag färgade in kanterna på och satte dit, samt några wood veners, pyntade med lite spets bakom några och vips så blev det en tavla av nåt jag först trodde jag skulle få slänga!


Tack för mig för den här veckan! :)

/DT-Hanna-Maria

Inga kommentarer: