tisdag 4 juli 2017

Tavla i milda färger

Hej!



Ibland när man skapar ändrar man sig under tiden man håller på, den här tavlan är ett sånt exempel! Jag hade en vision från början att jag skulle skapa ett helvitt alster och började så med att använda texture paste, rinningar av smältlim och band som jag sedan målade över med vit gesso.


Sedan började jag plocka dit allt möjligt roligt jag hittade som pärlor, gears, blommor, muttrar, knappar, skruvar, charms, woodveners, en epoxybubbla och halvpärlor


Jag brydde mig inte så mycket om färgerna eftersom jag ändå hade bestämt mig för att vitmåla allt. När jag väl började kolla över mitt alster så blev jag  ganska kär i färgerna och bestämde mig för att behålla det istället för att måla över det. Målade ett par saker i udda färger för att få det lite mildare och bestämde mig för att vara klar!


Inga kommentarer: