torsdag 13 juli 2017

Art Journal med Oxide och Crayons.

Idag vill jag visa ett uppslag i min Art Journal. Jag har lekt med både Distress Crayons och Distress Oxide, gesso och en fin bakgrundsstämpel.

Min Art Journal är en gammal bok som jag köpt för 5 kronor på loppis. Jag vet inte ens vad den heter... men med jämna mellanrum limmar jag ihop några sidor, grundar ett nytt uppslag med gesso. sedan, när det har torkat, har jag en tom bakgrund att fylla med precis vad jag vill.

Jag började med att välja vilka färger jag ville ha, och jag visste att jag ville prova en ny grej med min Oxide-dyna. Så för att det inte skulle bli för stökigt, valde jag en grå Distress Crayon som komplement.


För att få till den grå färgen, målade jag med min crayon på ett akrylblock och plockade sedan upp färgen med en vattenpensel. Jag plockade upp mer färg ganska många gånger, innan jag tyckte att jag fått till det som jag ville ha det. Sedan stämplade jag med Distress Oxide Broken China på några ställen med en bakgrundsstämpel. Det gav en fin kontrast. För att få med ännu mer turkost, drog jag med Oxide-dynan direkt på akrylblocket och plockade sedan upp färgen med vattenpenseln. Oxide-färgen är krämig och blir ogenomskinlig, så den funkar väldigt bra att måla med på mörka bakgrunder.


Sist av allt, dekorerade jag med två chipboard-stickers från Simple Stories. Jag har också skrivit med vattenpenseln och Oxide-färgen bredvid fotot, för att få till lite journaling.

Jag hoppas att du får några chanser att experimentera med din kreativitet i sommar, det är kul när man hittar nya användningsområden och nya möjligheter!

Ha en fin vecka, så ses vi snart igen! /Anna

Materiallista

Inga kommentarer: