torsdag 15 juni 2017

Sent ute?

Ja, alltså, ibland är en ju lite sent ute... Kanske med att köpa nya vinterskor, kanske med att skicka ett födelsedagskort till en vän. Idag har jag gjort ett par sådana "sent ute"-kort som kan vara bra att ha.

Jag har gjort det enkelt för mig och stämplat de härliga katterna från Tim Holtz rakt på cardstock med Distress Oxide-dyna (den kommer du få se mer av i andra inlägg från mig i sommar). Sedan har jag stansat ut katterna och satt dem på 3D-kuddar på sina respektive kortbaser. Den ena kortbasen är en vanlig vit, rektangulär kortbas och den andra är helt enkelt tillskuren och dubbelvikt cardstock.



Det vita kortet jag har stänkt lite turkos mist på, för att det inte skulle vara så bländvitt. Sedan har jag stansat ut en katt, stämplad på grå cardstock, och satt dit med 3D-kuddar. Misten har jag gjort själv genom att blanda Distress Ink Reinker med vatten. Här har jag använt färgen Tumbled Glass.



På det svarta kortet har jag inte stänkt, utan stämplat min hälsning direkt på kortet med samma Distress Oxide som jag använt till båda katterna. Jag har också stämplat ett litet maju på korten. :)


Materiallista:

Tack för att du tittade in, kom snart tillbaka för med inspiration!

Inga kommentarer: