torsdag 25 maj 2017

ATC-kort med sommarkänsla

Jag fortsätter med mina ATC-kort den här veckan också. I helgen som gick hade vi i designteamet en träff där vi scrappade, skrattade och planerade ihop. En jättemysig dag!


Jag gjorde en serie om fyra ATC-kort som jag kallar för Sommartider. Inspirationen fick jag av det fantastiska vädret, som äntligen slagit om till sommar.


Jag började med att skära till 4 kort i rätt storlek, 2,5x3,5 tum i slätt vitt cardstock. Sedan valde jag en stencil och fyra distressdynor, så att jag kunde färga in mina kort. Jag valde följande Distressdynor: Barn Door, Squeezed Lemonade, Peeled Paint och Faded Jeans. När jag färgat in korten skvätte jag med vatten på dem och torkade av flera gånger för att få lite liv i bakgrunden. Lite svart mist stänkte jag också på mina kort. Efter det stämplade jag med en bakgrundsstämpel från You Do, satte dit två remsor av olika washitejp och avslutade med utstansade geo-pluppar i kork och en lämplig titel.


ATC är ett utmanande format att skapa i, man är verkligen tvungen att tänka till, men samtidigt är det ett utmärkt format om man vill testa nya tekniker. Prova du också!


Materiallista:
Kork - finns i fysiska butiken

Inga kommentarer: