torsdag 6 april 2017

One layer layout

Idag vill jag visa en LO som jag gjort efter ett tema som var populärt för något år sedan och som är väldigt utmanande och roligt. Jag har inte skrivit ut mitt foto direkt på bakgrunden, som man skulle kunna göra om man vill göra en strikt one layer LO.


Tanken med one layer är som benämningen antyder - ett lager. Alltså inga mönsterpapper eller andra saker - man får dekorera direkt på pappret med t ex stämplar, färg och mist.


Jag har använt en stämpel som ser ut som ett sprickmönster, jag har stämplat både mitt på pappret och i ena kanten, och embossat i guld. Sedan har jag också skvätt med svart och turkos mist, för att plocka upp färgerna i fotot. Avslutningsvis valde jag att blanda handskriven text och guldiga rubons i min titel.

Materiallista:

Inga kommentarer: