torsdag 13 april 2017

Kalaskort med Maja Design

Jag har gjort kalaskort till två nyblivna ettåringar. Korten är väldigt traditionella, rosa till en flicka och blått till en pojke.


Till Kinna valde jag mönsterpapper från Maja design i en rosa färgskala från kollektionen Vintage Baby. Luftballongerna är så gulliga och de pastelliga färgerna är verkligen kul att jobba med. Jag har dekorerat med ett utstansat moln som jag hittade på mitt pysselbord, bokstäver och siffra samt glittriga enamel dots.


Till Kevin valde jag papper från samma kollektion från Maja Design, fast i en blå färgskala. Luftballongerna kommer från samma papper som är på Kinnas kort. Vimplarna är stämplade och sedan stansade, de kommer från ett set från Lawn Fawn som passar jättebra till barnkort. Till dekorationer har jag valt pärlor, bokstäver och siffra.


Visst blev korten söta? Tvillingarna uppskattade dem också. Jag hade stoppat dem i cellofankuvert, så att de var lite skyddade för små kladdiga barnfingrar och nyfikna munnar.

Titta in här i bloggen snart igen för mer inspiration! /Anna

Materiallista:

Inga kommentarer: