torsdag 20 april 2017

Inspirerad av våren

Idag visar jag ett härligt galet färgglatt kort! Jag blir extra sugen på att använda skarpa färger på våren och med de underbara pappren från KaiserCraft är det extra lätt att bara låta sig ryckas med.


Som du ser har jag byggt upp många lager av mönsterpapper, tårtpapper, en bit spets, en papperspåse, ett band... Jag tog liksom allt som föll mig in, limmade, tejpade eller satte 3D-kuddar mellan, och bara njöt av att det blev så galet och så bra! Det mesta på mitt kort kommer från Idas Magasin. I materiallistan längst ner i inlägget har jag länkat till alla sakerna, det är bara att klicka direkt på det du vill titta på så kommer du till shoppen. :)


Mitt bästa tips om man tycker det är svårt med många lager och färger är att börja med papper ur samma serie, då vet man att de redan matchar. Sedan är många av oss pysslare ganska så försiktiga och drar i handbromsen långt innan vi har nått gränsen för vad som är för mycket. Tänk inte "less is more", tänk "more is more!"

Lycka till med skapandet! /Anna

Materiallista:

Dies - rutor med stygn - finns inte just nu

Inga kommentarer: