torsdag 23 februari 2017

Vågade mönster

Jag tycker att Primas Rossibelle-kollektion är så inspirerande! De dova färgerna som kontrasterar mot roséguldet får mig att gå igång om och om igen. Idag också. :)



Jag har gjort en LO i formatet 8x8 tum. Det är behändigt när man har foton som man kan beskära ganska mycket, man vill ju inte att motivet ska försvinna i alla mönsterpapper. 

Jag har utgått ifrån ett vitt cardstock, och monterat papper från Prima i lager under fotona, som fått fotomattor av svart cardstock. Alla kanter är infärgade med Distress Ink - Walnut Stain. 

Jag är ju inte så väldigt rosa i mitt skapande, men att göra ett lager med väldigt rosa papper gav en ytterligare dimension till min LO, tycker jag. Jag har inte dekorerat så mycket, eftersom det är så mycket mönster på det stora pappret, men jag har lyckats få med några metalldekorationer och så lite washitejp från mina egna gömmor. 

Materiallista:


Tack för att du tittade förbi, kom snart tillbaka och inspireras av oss alla i Idas DT! /Anna

Inga kommentarer: