lördag 21 januari 2017

Mixed Media block

Jag gjorde om framsidan på ett gammalt block jag hade och här är resultatet. Det som är så roligt med klet och kladd är att inget är rätt och inget blir fel.


Först målar jag allt med Gesso för att få en bra grund att arbeta med. Jag brukar alltid ta två lager.


Sen väljer jag ut lite stenciler som jag gillar. 



För att torka brukar jag använda min hårblås för att bara sitta och vänta på att det ska självtorka tar alldeles för lång tid för mitt tålamod.


Sen börjar jag med att bygga på lite av det jag vill ha på mitt alster. Innan jag färgar allt målar jag allt vitt för att få färgen att fästa bra sen och för att få en bra grund.


Det kanske ser lite kaos artat ut men det är så jag jobbar hihi. Då jag oftast inte vet innan vad jag vill använda så blir det att allt åker fram.


Här är den färdiga framsidan. Som ni ser så har blommorna i vänstra hörnet åkt bort för jag blev inte riktigt nöjd med dom.


Medaljongerna har jag gjort själv med silikonformar och lera.


Materiallista:

Övrigt kommer från egna gömmor



DT / Johanna




Inga kommentarer: