torsdag 29 december 2016

Gott nytt 2017!

Nu är det inte många dagar kvar av 2016. Jag har haft ett riktigt kul pysselår med många nya scraputmaningar. Jag har fått flera nya scrapvänner och fått träffa några av dem som jag inte träffar så ofta.


Idag visar jag ett nyårspynt som jag har gjort. Jag hade inte så gott om idéer, men när jag frågade min man vad som kan förknippas med nyår, sade han raketer. Ja! Raketer! Hjärnan satte fart på en gång.

Jag har använt en tom toarulle som bas och satt mitt mönsterpapper runt rullen. Pappret är längre än vad rullen är. Sedan ritade jag en cirkel med passare och klippte ut. Det går nog ännu smidigare med en cirkeldie, men det funkade bra att rita och klippa också. Sedan klippte jag en kil ur cirkeln och drog ihop den till en spets och limmade. Jag satte en tjock sträng med stickles längs skarven på rullen och längs kanten och skarven på raketens hatt. Sedan satte jag dit de fina silversiffrorna och hängde ut pärlsnöret baktill i raketen. Jag har hängt upp den med en tunn sytråd, som knappt syns. 


Jag önskar dig ett gott slut på 2016 och ett gott och pyssligt nytt 2017! /Anna


Materiallista:

Inga kommentarer: