tisdag 29 mars 2016

Baby kort.

Hallå på er!
Idag ska jag visa ett litet kort jag gjort av Maja Designs papper. Jag hade lite papper över från ett annat kort och självklart ska man ju försöka använda upp även dessa tycker jag. Det är så lätt att överblivet papper ofta bara ligger. Har man sen flera papper från en och samma kollektion så är det så himla lätt att matcha ihop och bygga lager för lager så att korten inte ser så "platta" ut. Nu är det absolut inget fel på "platta" kort, jag gör massor av sådana men det är verkligen roligt när man kan bygga upp korten lite även om jag inte gjort det så supermycket just med det här kortet. Men som sagt, spillpapper är väldigt roligt att jobba med ibland och man får ihop så mycket mer än man tror av sina små spillbitar!
Detta kortet är 10x15cm stort.

Materiallista:
Vitt cardstock
Maja Design papper
Rosa körsbärsblomma
Ljusrosa ros
Ostduk
Trähjärtan
Vit gesso

Hoppas ni tyckte om det.
Kram Dt-Malin

Inga kommentarer: