tisdag 19 januari 2016

Pocket letters

Hej på er!
Idag har jag provat på något som heter Pocket Letters. Det påminner lite om project life fast ändå inte eftersom man här inte sätter in foton osv utan man dekorerar egna små kort och sätter in...fniss.

Man skapar alltså en ficka med dekorerade kort i som man sedan skickar till någon som man tex byter med eller så. På baksidan av dessa fickor stoppar man i lite olika godsaker till den personen som man skickar till, den kan vara godis eller scraprelaterade saker som dekorationer osv samt att man skriver ett litet litet brev till mottagaren. Jag tänkte visa er vad jag har knåpat ihop här till en tjej som heter Emma.
Fickor som man använder till dessa är vanliga fickor för samlarkort som barnen har när de samlar på olika kort, på min tid var det tex pokemon kort de samlade på osv.
Det finns sidor på Facebook som man kan gå med i om man skulle tycka det va kul med Pocket letters.
De här är perfekta att göra av egna papper och dekorationer som man har när man bara vill pyssla lite.Perfekt för spillbitar som blivit över osv. Korten är inte mer än 9 x 6,5 cm stora så de är riktigt söta och roliga att göra.

 En dekorerad sida.


Såhär ser den ut ihopvikt när jag ska skicka iväg den.

Materiallista:
Svart cardstock.
Grönt Mönsterpapper
Die fjärill
Träpilar
Träfåglar
Bokstavsstickers
Svart snöre
Tårtpapper
Punch fjärillar
Svarta blommor
Svart knapp
Mönstrat papper med cirklar på ( som jag klippt ut här )
Svart snöra som jag knöt om mitt lilla paket.

Ha det gott.
Kram Dt-Malin

Inga kommentarer: