torsdag 23 juli 2015

Layout

Husvagnssemester och dåligt väder innebär många timmar att surfa runt på nätet och bli inspirerad av andras fantastiska alster. Vid flera tillfällen fann jag layouter i formatet 8"×11". Jag har tidigare bara gjort layouter i 12x12 så nu var det dags att vidga vyerna och prova ett nytt format.

Som bas har jag använt ett vitt cardstock som jag lite slarvigt färgat in med rosa distress stain.    Jag har använt mönsterpapper från serien lovebug från doodlebug design, helt otroligt fina papper som jag absolut kommer att införskaffa fler av.
Det utstansade hjärtat kommer från mina egna gömmor och är infärgat med distress ink. 
Några strasstenar och fina stickers som dekorationer och en handritat ram med små hjärtan fick bli den sista detaljerna.
Materiallista 
Vit cardstock
Blåsiga semesterhälsningar
Sara

Inga kommentarer: