fredag 10 juli 2015

Egendesignade PL-kort

För två veckor sedan visade jag er en layout med havstema från vår rhodosresa. Den här veckan vill jag dela med mig av av några PL-kort som jag gjort till ett uppslag från samma resa. Jag har använt mig av samma färgskala och bakgrundsstämpel för att matcha layouten.



Till titelkortet har jag använt ett rutigt PL-kort i storlek 4*6. Jag har färgat in kanterna med distresser och stämplat med bakgrundsstämpel i två av hörnen. I det övre vänstra hörnet har jag fäst två vimplar. Pappret med flygplanen hittade jag hos Idas Magasin och det passar perfekt till ett resetema, det gula pappret är en stubin ur mina egna gömmor. En pil utstansad i kork och en textstämpel från Vilda stamps och passar även den perfekt till detta uppslag då det i rutan bredvid är tänkt en karta över Rhodos.


Jag har även gjort två mindre kort, storlek 3*4. Grunden är densamma som det stora kortet med infärgade kanter och bakgrundsstämpel. På det vänstra kortet har jag fäst trädekorationer i form av pilar och på det högra kortet ett utstansat hjärta. Än så länge har jag ingen text på korten på grund av att jag inte har helt klart med fotona tull detta uppslag.


Materiallista :

Distress Ink
Grid, Project Life 3"X4" Cards 
Grid, Project Life 4"X6" Cards 
Getaway Planes, Double-Sided Cardstock 12"X12" Echo Park
Adhesive Cork
Stora & Små PL texter (A6-kit), Vilda stamps 
Chevron Wood Veneer, Studio calico



Ha det bra!


Kram Sara

Inga kommentarer: